![]() |
Osnovna škola "Jovan Dučić" u Petrovaradinu |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Kalendar rada |
INKLUZIVNA ŠKOLA Inkluzivno obrazovanje odnosi se na učenike koji zbog određenih razloga imaju teškoće da savladavaju nastavne planove i programe u redovnim školama. Takvi učenici prema postojećoj zakonskoj regulativi imaju pravo na dodatnu podršku u okviru redovnih obrazovnih ustanova. Cilj dodatne podrške je da se učenicima sa različitim problemima obezbedi redovno pohađanje škola i uključivanje u vršnjačko okruženje, kao i da im se omogući školsko napredovanje u skladu sa njihovim razvojnim mogućnostima i potrebama. Deca na koju se dodatna podrška u obrazovnom sistemu odnosi su decu koja imaju problem u pristupanju, uključivanju, učestvovanju ili napredovanju u obrazovanju. To su uglavnom:
PRVI KORAK-IZRADA PEDAGOŠKOG PROFILA Pedagoški profil sadrži opis pedagoške situacije deteta (trenutni nivo znanja i saznajnog razvoja, na koji način uči, šta mu stvara najveće teškoće u učenju, šta su mu jače strane u učenju, kako pamti, koje socijalne veštine je savladao, kako komunicira sa drugima, koliko je samostalan, …). Na osnovu pedagoškog profila određuju se područja u kojima je detetu potrebna dodatna podrška i pravi se plan individualizovanog načina rada sa detetom. DRUGI KORAK – INDIVIDUALIZOVANI NAČIN RADA Individualizovani način rada je prvi nivo pružanja dodatne podrške detetu . On podrazumeva otklanjanje fizičkih i komunikacijskih prepreka u obrazovnoj ustanovi (prilagođavanje prostora, prilagođavanje uslova u kojima se odvija nastavaprilagođavanje metoda rada, nastavnih sredstava, pomagala i didaktičkog materijala TREĆI KORAK – IOP 1 IOP1 podrazumeva prilagođavanje nastavnog programa predmeta, pri čemu opšti ciljevi i ishodi (šta i koliko dete na kraju školske godine iz tog predmeta treba da zna) ostaju nepromenjeni u odnosu na zakonski utvrđeni nivo koji važi za svu ostalu decu, ali se menjaju – prilagođavaju sadržaji i načini na koji se oni prezentuju detetu, nastavna sredstva, udžbenici i druga literatura, prostor i uslovi u kojima dete uči. Uvodi se nakon procene Tima da individualizacija ne daje željene rezultatae. ČETVRTI KORAK – IOP 2 IOP 2 podrazumeva izmenu ishoda i standarda postignuća jednog predmeta (šta dete treba da uči i koliko treba da zna i može iz tog predmeta na kraju školske godine) u odnosu na opšte propisane programe za ostale učenike kao i prilagođavanje sadržaja i načina rada, udžbenika, nastavnih sredstava, prostora i uslova u kojima se uči tim izmenjenim ishodima i standardima. Za uvođewe IOP2 je potrebno mišljenje Interresorne komisije, a uvodi se tek kada IOP1 ne dovodi do željenih rezultata. DODATNA PODRŠKA I IRK IRK je skraćenica za interresornu komisiju za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu/učeniku. Komisiju čine pedijatar, psiholog i socijalni radnik kao stalni članovi i osobe od interesa za konkretno dete kao privremeni članovi. Dodatna podrška kojom se bavi IRK podrazumeva:
|
![]() Pišite nam :) ![]() Nađite nas na FB ![]() "Mala" škola na FB |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dokumenti koji regulišu i bliže objašnjavaju inkluzivno obrazovanje: Pravilnik o bližim uputstvima za utvrđivanje prava na IOP, njegovu primenu i vrednovanje |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pismo majke našeg učenika...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||